שתף דף עסק זה

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on print

טיילת תמנה ע"ש מושקו רום

  • נחל תמנה
  • נחל תמנה

טיילת מושקו שעל גדת נחל תמנה- ממוקמת בין בית חלקיה ליד בנימין ומספקת חילוץ עצמות מהנה, נעים ויפה לאחר צהריים קצר במיוחד.

אז מי זה מושקו רום? מושקו רום ז"ל היה עובד רשות הניקוז ואישיות מיוחדת במינה שראה את היופי המסתתר בכל פינה עזובה והטיילת היתה רעיון שלו. לצערנו עד שהטיילת הוקמה נפטר מושקו ממחלה קשה והטיילת נקראה על שמו.

הטיילת מתחילה בכביש 3 לאורך נחל תמנה עד לכביש 7. ועוברת, כאמור, סמוך לישובים יד בנימין ובית חלקיה. מדובר  שביל הליכה מסודר ונוח לאורך נחל תמנה שבצידו ננטעו עצים, השביל מצויד בתאורה ומאפשר גם סיור לילי בטבע ולאורכו פזורים ספסלים ופינות ישיבה. בתחילת הטיילת ישנו סלע "הנכחה" לזכרו של מושקו רום ז"ל שהוכן ע"י והאומן והפסל גרשון היימן מבאר טוביה היופי של הטיילת זה שהיא  מאפשרת לשמור על החי והצומח של האזור מבלי לפגוע בו..

הטיול לאורך נחל תמנה בימים אלו מאפשר חוויה פסטורלית, נעימה ושקטה ולא פחות חשוב נגישה..

ההליכה בשביל שמצד אחד עוטף אותנו ירוק מדהים של שדות חיטה בראשית צמיחתם ומצד שני נחל תמנה שאומנם הזרימה בו חלשה מאוד אך עדין מעלה קולות רקע נעימים של מים זורמים היא פשוט חוויה. שקט שנקטע רק בזכות ציוץ ציפורים, יאוריות (עוף נודד שנראה משהו כמו בין אווז לברווז) שעפות לנו מעל הראש ומתהלכות במרחק של מטרים בודדים מאיתנו, עקבות של בעלי חיות על הבוץ שלצידנו.. כיף אמתי. כדאי ממש להביא איתכם סלסלת פיקניק ולשבת בפינות הישיבה הנחמדות שנמצאות לאורך השביל וליהנות מארוחה לעת ערב, בשעת שקיעה. אל תיבהלו לא תתקעו פה בחושך, השבילים מוארים ולילדים טיולילה יכול להיות חוויה מעולה ומבחינתכם עדין חוזרים בשעה נורמלית לבית ולמיטה..  כיף אמיתי וזמן איכות במרחק של נגיעה מהבית..

צרו איתנו קשר
רשתות חברתיות
  • נחל תמנה
דילוג לתוכן